בעולם העסקים – מאגרי מידע הם מקור בלתי נדלה של אינפורמציה חיונית. בעולם בו בחינת התחרות העסקית נעשית כלפי כלל השחקנים בשוק הגלובלי – לאו דווקא בשוק המקומי, הידע כאמצעי מהווה מרכיב חשוב באסטרטגיה העסקית במטרה למצא את הנישה הריוחית לעסק.
מאגרי מידע עסקי הם בעצם בסיסי נתונים של מידע בתחומים שונים. חלקם נגישים לכולם דרך האינטרנט וחלקם ממוקדים יותר ומבוססים מחקר מעמיק ועל כן נגישים למנויים על שירותי מידע עסקי בחברות המספקות שירותים אלו.
ישנם חברות בתחומים שונים, פיננסים, שיווק ופרסום אשר עורכים מעת לעת מחקר שוק עצמאי לטובת פרויקטים חדשים וקיימים וכן מהלכים עסקיים שעל הפרק. מחקרים אלו מתבססים על נתונים אמפיריים מבוססי מידע קיים – אותו מידע אסטרטגי רגיש משויך למאגר מידע עסקי- אחד או יותר המשמש אותם לאורך התהליך כולו.
סוגי מאגרי מידע :
ישנם סיווגים שונים ומגוונים למאגרי מידע, כל אחד מהם יכול לשמש כאמור חברה העוסקת בתחום ספציפי או פונה לבחינת תחום חדש באותה העת.
מידע עסקי בתחום הצריכה – מאגרי מידע בתחום הצריכה מספקים מידע על מגמת שימוש במוצרים קיימים וחדשים כאחד. מחקרי שוק וניתוח מוצר מאפשרים לעסקים העוסקים בתחום השיווק, האספקה או אחרים הנמצאים בשרשרת המוצר לקבל מידע ממוקד – בין אם מדובר במזון ומשקאות או בתחומים אחרים – קוסמטיקה ומוצרי בית לצריכה לדוגמא.
מידע עסקי בתחום המדיה והקריאטיב – אלו מאגרי מידע בתחום השיווק והפרסום – מספקים בדר"כ מידע מידע ממוקד ועדכני על מהלכים פרסומיים ושיווקיים בקנה מידה בנלאומי. בין אלו ישנם נתונים המאפשרים קבלת החלטות אודות המדיה הפרסומית ותכנון המדיה כמו גם תכנון מהלכים בתחום הקריאטיב.
מידע עיתונאי – בתחום זה יכול הלקוח להחשף למאגרי מידע מקיפים מן העיתונות העולמית. דורשי המידע הם, בדרך כלל, ספריות אקדמיות וארגונים ממשלתיים.
מידע עסקי בתחום מחקרי שוק – אלו מספקים מידע מקיף אודות דיווחי חברות במשק , רווח והפסד, מאזנים ודוחות פיננסיים מקיפים כמו גם בחינת חולשות וחוזקות מתחרים ואלמנטים אחרים הנבחנים ברמת השוק כולו. מדובר במידע עסקי המסייע בהתמודדות עם מהלכים קיימים ועתידיים.
מאגרי מידע עסקי בתחומים מעורבים – חברות הפועלות בתחום יכולולת להעזר גם במגוון מאגרי מידע עסקי בתחומים מעורבים לדוגמא במקרה של חברת תרופות המחפשת מידע אודות קיומו של פטנט טכנולוגי.
מאגרי מידע למנויים מאפשרים לחברה הפועלת בשוק המקומי או הבינלאומי לקבל מידע מעודכן ורלוונטי כלפי התחרות בסקטור אליו היא פונה – מידע זה יכול לנווט את הפרויקט או המהלך העסקי לכיוון הנכון על מנת שזה יצלח. אין ספק שמדובר במהלך יקר, ברוב המקרים מעסיקות החברות אנליסטים מהמומחים בתחומם שכול עיסוקם הוא בחינת הסקטור הספציפי והשינויים בו אולם אם מדובר בפרויקטים בהם מושקעים סכומי כסף גדולים וברוב המקרים זהו אכן המצב – אזי אין ספק ש-מידע עסקי מתוך מאגרי מידע רלוונטיים הוא מידע שערכו יקר מפז.